lovshultsryttarna

Hihi tillbaka igen !!:D

Hej nu står de still på bloggen. INTE bra !
Nu ska de bli ändring på de.. Ja jag ska verkligen ta tag i mitt liv nu. ta stallet på allvar igen. Har haft dåligt samvete att jag inte varit i stallet så mkt som jag borde va varit men nu är jag tillbaka.. har haft mkt annat nu den sista tiden, haft de lite sörigt här hemma och i skolan..
Men glada nyheter wille inte halt längre och har skrivit på kontrakt på honom så ja nu e han som min ;D
Nu kommer veckans händelser ;)
2011-10-09
Idag va jag uppe och red wille en stund. Tog ett barbacka pass. Blev bara skritt och trav för att mjukstarta lite. Har verkligen saknat att sitta på hanns varma rygg.  
Red kanske i 20 min. Sen blev de mat lite ompyssling sen hagen. inte så lång dag men lite ;)
2011-10-12
Jag va jag uppe med lovisa i stallet. Jag testade att ridä tina, en ny häst i stallet ;)
Hon är verkligen speciell. De är som att rida en unghäst.. hon är en travare så hon kan inte gloppera, men de blir nog att lära henne de så småning om ;)
Ja hon är ganska så stel, hon har inte blivigt riden på jättelänge så hon e lite sådär, svårt att förklara men väldigt fölig av sig nästan. Tintin den andra travaren i stallt är tinas föl, den är inte inriden men håller på.. Anton som äger Tina har inte haft tid att rida henne och har förökt fått henne såld men inte lyckats så han har tänkt att avliva henne, men då kom a-s som en räddning i sista sekund. så nu vet jag inte om hon har köpt/fått henne..
Ja men mer om de kan ni läsa på http://vilkethastliv.blogg.se ;)
Ja efter att jag ridigt pärla red jag wille. Blev inte en så länge kanska 30 min, blev mest skritt och trav, tog även en galopp i båda varven och han kändes helt normal. Fick även ner han jättefint på tygel. älskarverkligen hans galopp, har saknat den skit mkt, ingen häst har samma sköna som han har, den är verkligen speciell. Wille är en mkt speciell häst, willevimsig ;)

2011-10-13
Idag va jag uppe med lovisa igen. Blev ett pass med wille igen. a-s och sam fixade lite i stallet så jag stog ute och borstade eftersom de va lite kaos där inne och wille blev så stressad, han typ gick runt och stressbajsade hela tiden. Så blev lugnast att stå ute. Lovisa som skulle rida tina fick däremot lite problem. Tina e inte så van att stå i box så hon blev ganska stressad hon med, och de va typ mer kaos där inne sen, man eftersom jag stog ute så vet jag inte vad som hände. de kanske lovisa skriver om senare. Men hon kan inte blogga på ett tag för hon har lyttat med sin mamma så dom har inget internett än tror jag.. Men skit i de.. hehe ;)
Ja sen la jag fram lite bommar, sadlade och sen red jag i kanske 45 min :) Efter de blev de mat, ompyssling och sen hagen ;)

2011-10-14
Idag va jag i stallet. lite ovanlig tid för åkte upp vid 7 (på kvällen) va mörkt så såg typ ingenting.
Men hade inget att göra och hade jättelust att åka upp och borsta wille, så ja gjorde de.När jag skulle hämta dom så va de va ju jätta mörkt så såg ingenting typ men som tur v  stog hästarna och åt mat nära grinden, så ja fick leta reda på var wille va, hittade han ganska lätt ;) Tog in honom i sin nya box. alla hästar har typ bytt platser.. finns mer om de på Http://vilkethastliv.blogg.se ;)
borstade av han lite, kratade hovarna m.m.. Sen fick han lite mat, sen blev han så otålig så släppte ut honom. Efter de putsade jag tränset. och mockade. Sen åkte jag hem vid typ 8 ;)
Ja de va min vecka typ, blir nog stallet hela helgen oxå ;)
puss på er nu ;)
KRAAAMMMMM



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Undrade när ni skulle börja skriva igen :O

2011-10-15 » 09:20:50 URL: http://jagplushastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!