lovshultsryttarna

Inget liv

Vad heter hästen? Pärla
Tycker du den har ett fint namn? ja
Vad kallar du hästen? Pärla eller gumman
Vad kallar andra hästen? Pärla
Hur gammal är den? 5 tror jag
Vilket år/månad/dag föddes den? 2006 tror jag
Vilken färg har den? Svart/brun
Har den några tecken? nej
Hur hög i mankhöjden? ca 103 :P
Är det ett sto/valack/hingst? sto
Vem red in/utbildade hästen? hennes förra ägare antar jag
Är hästen bra på dressyr med rätt ryttare? ja de tror jag
Hur är den i skritten? Ehm pigg
Hur är den i traven? bockar och travar snabbt
Hur är den i galoppen? boooockig ! och pigg
Kan den skänkelvikningar? tror de
Kan den öppna/sluta? tror inte de
Kan den galoppombyten? nej har inte testat
Ställer den alla ben brevid varandra och håller formen i halterna? ibland
Är hästen pigg? jaa
Är hästen trög? neeeej
Är hästen stark? lite
Är hästen het? ja
Bockar den? varje gång jag rider ..
Har du bockat med den? jaa
Stegrar den? ibland
Har du stegrat med den? nej
Sparkar den bakut? ja
Har du sparkat bakut med den?ja
Skenar den ofta med dig/andra? nej
Har du skenat på den? nej
Är den tittig? lite
Har du badat tillsammans med den? Nej, inte än..
Har ni hoppat tillsammans? ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans? ja
Hoppar hästen bra? ja :)
Gillar den att hoppa? *älskar
Har den bra hoppteknik? inte SÅ bra :P
Hur högt brukar du hoppa med den? hoppat 50cm med henne än så länge
Hur ofta hoppar du den? ganska ofta
Står hästen i box? ja
Hur mycket och vad äter hästen? på sommaren får hon 5dl havre varje gång jag ridit 
Går den i hagen varje dag? ja
I en stor eller liten hage? Stor 
Hur länge går den ute per dag? dygnet runt förutom när jag rider henne
Gillar den att vara ute i hagen? ja
Har den vindskydd i hagen? i vinterhagen tror jag
Borstar du hästen före och efter ridningen? ja klart
Om hästen blir svettig svampar/spolar du av den då? ja
Hur länge brukar ni rida varje gång? ca 1 timme
Hur tycker du att man ska rida för att klara av hästen? bestämmd , mjuk hand och inte rida för fort -
´ridskole eller privathäst? privathäst 

Vem äger hästen? Ann-Sofie Rydh
Hur länge tror du att du kommer fortsätta med just den hästen? ett tag , blir snart för lång
Är hästen snäll i stallet? ja


Kan hästen stå lös i stallet? ne xD
Måste hästen vara uppbunden? a , de är lättast
Håller du på med den i boxen eller i stallgången? båda, mest i stallgången

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!