lovshultsryttarna

Läskig uteritt

Hejsan !
De har verkligen inte varit någon uppdatering alls dom senaste dagarna :O 
Jag har inte riktigt haft tid och jag vet inte vad Karin och Lollo har gjort . Men nu blir de ändring (igen)

Igår var Maja och Lovisa i stallet när vi kom dit eftersom de sköter Pärla och Balo på Lördagar . Vi tänkte de skulle vara lite roligt att rida ut allihopa. Så då red jag och Ozo, Lovisa R och Pärla , Karin och Wille , Louise och Tina och Maja och Balo . De gick super i början och allt gick som de skulle. Sen skulle vi rida ut vid vägen en liten bit , då blev Ozo helt konstig och ville inte gå. Så då tog vi en annan väg förbi husen . När vi kom ut på en väg som leder hem blev hästarna väldigt taggade. ( Vi brukar oftast gallopera på den vägen ) Vi försökte först att trava , men Ozo ville bara sticka med mej . Så vi skrittade. En bit in på vägen blev Ozo så himla taggad och ville bara springa så hon stegrade sej och hoppade framåt . Jag blev förstårs ganska rädd men vi forstatte skritta. När vi hade skrittat en bit till gjorde hon samma sak igen men värre . Jag höll på att flyga av , jah tappade stigbyglarna . Men jag höll mej kvar . Jag satt av Ozo , och sedan ledde vi henne hem .
Snacka om läskigt ;) Speciellt ute i skogen .
När vi kom hem , red jag lite i padocken innan jag gick in med henne i stallet.

Här får ni en bild från igår . Bild tagen av Ann-Sofie  http://vilkethastliv.se/

Idag red vi ut igen . Men jag red Pärla denna gången . Det gick super och hon var jätte duktig :D
När vi hade släppt ut hästarna gick vi och hämtade Tintin . Vi red henne 20 min i padocken och det gick ganska bra. Hon har inte blivit riden så mycket plus att hon inte är helt inriden så hon hade ingen bra balans och gick lite slarvigt , men det går nog bättre med lite träning :)

Ett långt inlägg men det får ni nur när bloggen inte varit så bra igång ;)



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Kanske kände hon lukten av vildsvinen......:ODom kan förflytta sig upp mot en mil på en natt!

Ozo är hysteriskt rädd för dom!! :O Hoppas du vågar ge dig ut igen med henne.......kansek med trygga Balo som först i ledet. Tråkigt att det skulle bli så när ni alla var taggade på att rida ut.......tur att du höll dig kvar....kramizar på dig Lovisa:)

2011-12-11 » 19:30:59
Postat av: Lovisa

jag ska ut med henne igen ;) jag ger inte upp så lätt :P ja det var verkligen tur att jag höll mej kvar :O

Kram ::)

2011-12-11 » 19:44:56 URL: http://lovshultsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!