lovshultsryttarna

Pärlis

Hejsan!
Hemma från en lång dag i stallet.
Jag och Karin åkte upp ca . halv 2. Sedan red vi i padocken. Jag red ett dressyr/hoppass med Pärla. Det gick ganska bra . Pärla var busig och hon var rädd för vinden osv.. Tokig ponny .
Först värmde jag upp henne på volter och strectchade (stavning ) jag hennes nacke eftersom hon var ganska stel. Värmde upp länge i trav och galopp mest . Hon hade lugn samlad galopp . Ibland hoppade hon åt sidan eller ställde sej på stället och bokackade eller försökte få av mej .. Men men .
Efter uppvärmningen hoppade jag kombintationen i gympahöjder alltså små kryss . Efter ett tag höjde vi ett av hindrena till 50cm och sedan det andra hindret till 55 cm . Det hoppade hon jätte fint och vi flög över . Hon var verkligen pigg , ville mest springa .
När vi filmade råkade Pärla bli rädd för något och jag trillade av haha
Efter ett tag höjde vi ena hindret lite till , alltså till 60cm . Hon vägrade ganska många gånger . Vi hoppade de andra hindret och sedan vilade vi lite, genom att skritta runt lite i padocken. Efter det tog jag 60cm hindret igen och då hoppade hon ! DUKTIG PONNY ♥


Sedan fixade vi hästarna och släppte ut dom .
De fyra timmarna vi hade framför oss till insläppet blev till sadel och träns vård. Putsade alla sadlar och alla träns . Sammanlagt putsade vi 6 sadlar och 6 träns . Och det tog 4 timmar ! Trötta chejor efter det.
Video kommer , blev bara uppvärmningen eftersom minnet tog slut .. avramlingen finns med xD
/ Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!