lovshultsryttarna

Ponnyn mår bra

Okej .. Jag är lång
jag rider  shetlandsponnyn ,

shetlandsponnyn mår bra
och gillar hoppning ,
hon har hoppat 60cm
med mej på ryggen
flera gånger .
 
Det skulle hon aldrig göra om hon inte orkade mej
hon gillar dressyr och uteritt tillsammans med mej


Ponnyn mår dåligt av att gå i hagen , alltså inte bli riden av mej/oss .
Ponnyn mår SUPER om hon blir riden av oss.
Hon bryr sej inte om att jag är lång .
Och jag är inte för tung
Jag väger inte 50 kg än
och det är de en shetlandsponny kan bära PÅ ryggen
SÅ VAD ÄR PROBLEMET ?
VAR KOMMER DJURPLÅGERI IN I BILDEN ?
VARFÖR SKA MAN INTE TRÄNA HÄSTEN OM DEN MÅR BRA AV DET ?
OCH FÖRESTEN
VARFÖR SKULLE MAN LYSSNA PÅ ER
JAG/VI VET VAD SOM ÄR BRA FÖR PONNYN
OCH DET VET INTE NI SOM KOMMENTERAR PÅ
VÅRAN OCH LOVISA R BLOGG .
MEN VI VET JU VAD SOM ÄR RÄTT
OCH DÄRFÖR GÖR VI DET SOM ÄR RÄTT.


/ irriterad Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!