lovshultsryttarna

Stolt över min wille :D

Heello :)
Ja lovisa skrev om gårdagens ridning.
Sen efter vi hade ridit så transporttränade jag Wille.
Han gick nästan helt på första försöket men backade ut igen. Sen blev han jätte jobbig och vägrade gå in osv.
Sen tog vi hjälp av longeringslinor och då gick han in så vi kunde stänga först rampen sen gick jag in och stängde bommen, klämde min hand mellan bommen och Willes rumpa. Gjorde ganska ont faktist, men de gick över snabbt ;)
Blev jättestolt över honom att han gick in tillslut efter mycket tjaffs och bråk.
Sen åkte sam med honom en liten sväng. Och de gick super. När dom kom tillbaka fick han massa godis inne i transporten, och sen när vi skulle ta ut honom och hade öppnat allt stod han kvar ett tag sen backade han ut jätte lungt och fint :)
Nästa vecka någon gång ska jag, Lovisa och a-s åka till ridhuset med Wille och Ozo och träna där, för de går typ inte träna i paddocken eftersom den är så blaskig :)
Men de ska bli jättejättekul att få åka dit och träna :D
Ja idag är de ju julafton och Lovisa och jag åkte upp en snabbis till stallet. Vi skulle ha borstat hästarna men de hann vi inte :/ för jag skulle till min farmor och äta vid halv 11. Men de blev fika och mys i sadelkammaren tillsammans med Louise, Lovisa, Lovisa R, a-s, Sam, Isak och Ebba :)
Och så öppnade vi våra julklappar som vi fick av a-s :)
De va en enhörningsgosedjur och en chokladask :) Jätte gullig :D
Sen fick vi en liten julklapp av Lovisa R, de va en chokladtomte :D ( jättegod mumms ;)
Ja sen åkte vi hem vid typ halv 11 och då duschade jag och sen har jag varit hos farmor och ätit.
Snart ska jag till mormor och äta enumer julmat, kolla på kalle, och öppna julkappar ;)
Tror jag listat ut vad som finns i en ;P
Hhehe, men nu ska jag dra till mormor, ses :)
Julklappen av a-s :)
HA NU EN RIKTIG GOD JUL :)



GOD JUL // KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!