lovshultsryttarna

Lyckad dag!:D♥

Hej :)
Idag åkte lovisa och jag upp till stallet halv 12.
Vi i tog in wille och bortade av honom, han va jätte dammig..
Ja sen när klockan va typ kvart över 12 kom Ann-sofie ut och fixade transporten och backade upp den brevid stallet.
Jag tränsade wille och satte på skydden.
Sen gick vi ut och skulle lasta. Ja han vägrade några gången men sen gick han på lydigt och snällt.
De tog inte alls lång tid... super glad :)
Ja sen bärde de av till ridhuset. När vi va framme lastade vi av wille och sadlade honom.
Sen gick jag en stund inne i ridhuset med honom. Han va ganska nervös. Han gick med jättehökt huvet och innan vi va inne i ridhuset va han ganska osäcker om han skulle gå in lr inte. Ja men han va faktist jätte duktig :D
De va ju en annan häst inne i ridhuset. Både jag och wille va nog rätt nervösa..
Ja men de släppte när dom hade gått ut :)
Då satte ann-sofie och lovisa upp tre hinder. En oxer och två rättupstående. Wille va jätteduktig. Fast de tog ett tag innan han hoppade oxer. Vägrade MÅNGA gånger innan. Ja vi fick lägga ner de och då hoppade han.. la först ner de en gång sen en gång till.. Men han hoppade de vanligt några gånger sen :D
Ja efter kanske en timme slutade jag rida. Han va JÄTTSVÄTTIG. Vi la på ett fleecetäcke och så skulle vi last... kvärnitt.. blev mycket tjaffs och bråk.. Linor och spön.. Ja han drog iväg så jag hammade bland stenar och buskar.. A-s flög bakot när en lina gick sönder.. Ja de blev typ kaos. Men ja sen fick de bli att backa in transporten in i ridhuset och sen hade wille inget val.. Ja första gick han in nästan helt men bakade ut men då hade lovisa stängt dörren till ridhust så han hade inget val.. då blev jag helt själv där med honom för a-s och lovisa hade stäng in sig själva i ridhuset men ja han gick på och sen kunde dom komma ut och stänga :D de tog inte SÅÅ himmla lång tid ändå :)
Jättebra.. blev faktist riktigt stolt över honom :D
Sen va de bara att åka hem :D
Där hemma blev de ompyssling och havre, sen tillbaka till dom andara i hagen :D
Vi ska nog åka till ridhuset imon oxå. Först ska vi köra bort wille, sen kommer ozo och lovisa :)
Sen hem får ozo åka hem fösrt sen wille :)
Har varit en toppen dag :D
Och imorrgon väntar enu en toppen dag :)
Filmer från idag kommer senare :D


Efter vi släppt ut wille i hagen hämtade vi Pärla och Tintin. Vi red ett dressyrpass i paddocken :)
Tintin har blivigt sååå himmla duktig. Testade även om hon kunde galopperra och JAAAAA de kunde hon :D
Två varv en utan att sakta av en ända gång.. asså den hästan är bara för underbar.. lite småvinglig och svag, men annars så mysig ;D
Hon blev ganska svettig.. Och sen testade jag få ner henne på tygel när jag stog still.. De funkade oxå :O
Blev så himmla inpadd av denna häst.. Att hon är så himmla duktig, så ung och så oriden men ändå kan galoppera utan problen typ:D
Körde Ja blir nog ett pass imon med.. Och hon har så härlig galopp oxå.. Som Tinas :)
Ja nu ska jag fixa med filmerna från idag och umgås med lovisa som ska sova här inatt :P
Puss så länge :D


Fina Tintin ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!