lovshultsryttarna

Tråkigt !!

Idag va jag i stallet md lofisen ;P
Vi tog in dom och gjorde allt man ska göra..
Sen red långerade vi Pärla, hon va jätte seg.
Sen red jag dressyr md Wille, han va AS SEG !! Fick typ inte ens galopp på honom och han va jätte seg i traven oxå. Sen lärde a-s mej ett sätt att få Wille att gå in i form. De va jätte bra, och jag ska öva på de ;)

Tråkigt
Sen skulle jag träna transport md wille.. Han gick på jätte fint och allt, de tog typ bara 5 min att få in honom, kunde stänga bommen t.o.m. Blev jätte stolt över min lilla wille kille ;D
MEN SEN.. då hände ngt tråkigt och JÄÄÄVLIGT läskigt. Wille backar ut mot bommen och trycker ner rumpan under den. och sen ''kryper'' han under hela bommen och får panik, kastar sig bakåt och låter som en tjur. Jag får oxå panik, vet inte vad jag ska göra och när wille skriker skriker jag.. FAN vilket kaos de blev där. Sen testade vi om han kunde gå in igen, och sjävklart va han livrädd för den först, de kan jag förstå, men sen fick a-s och sam honom att iaf gå in på rampen.
Vill tacka ann-sofie och Sam för att de hjälpe mej så bra, hade jag varit själv där hade jag nog svimmat. Så tack ;D
Men wille mår bra och han fick bara ett sår på benet, men de va inget annat, så e JÄTTE glad att han inte fick ngn annan skada.
ska upp imon md och kolla till min Wille kille
puss <3

//karin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!