lovshultsryttarna

Ozo fortfarande halt :(

Heej alla :D
Idag åkte jag upp en sväng till stallet . När jag kom dit hade Lovisa R börjat rida lite på Pärla . Jag satte mej ch tittade en stund . Hon försökte komma över studsen men Pärla är ingen häst som är lätt . Jag gav henne lite tips hur hon skulle göra , men Pärla var bara taskig och testade henne. Då undrade Lovisa R om jag ville rida en stund . Jag satt upp tog ett galoppvarv och hoppade studsen . De ena var ett litet kryss och de andra hindret var ett 45cm räcke . Vi kom över det utan problem . Men jag har ridit och lärt henne hoppa hela sommaren så jag känner ju henne bättre. Lovisa R har inte ridit Pärla innan så de var ju såklart svårt för henne då . Jag tyckte ändå Lovisa var duktig. Hon kom över några gånger hon med .

Sedan red vi en stund barbacka och Pärla småstegrade och bockade .. men men så är hon :)
Jag kom över studsen barbacka .

Under tiden vi red kom några killar och hämtade transporten . De har kommit nya hästar till stallet . 2 travare . De är en kille som heter Anton som äger dom . De ska gå på lösdrift och jag hoppas de trivs :D Jag har inte sett dem än, jag åkte hem innan de kom .

Efter det hämtade jag Ozo för Ann-Sofie skulle kolla om hon fortfarande var halt eller om det blivit bättre . Hon haltade i ena varvet tråkigt nog :( men hoppas hon blir bättre snart .







Kommentarer
Postat av: Lovisa :3

:)

2011-10-02 » 21:49:36 URL: http://jagplushastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!