lovshultsryttarna

Rekord, framsteg med en underbara häst ♥

Tjena!!
ja jag har tyvär inte kunnat blogga för att min dataskärm har gått sönder så kan ser ingenting, ja men nu har jag en vanlig skärm sålänge ;)
men skit i de inget kul att veta precis ;P
Ja men i lördags va jag i stallet med lovisa. som hon redan har skrivit lite om men i alla fall, så hoppade vi lite 70-80 hinder. Wille va jättedukig. Visst han bägrade lite ibland men inte ofta. Jag kom på ett sett att få honom att hoppa.. hehe men säger typ ''höpphöp'' haha för öva han lite så han kan hoppa utan att jag beöver säga de, de vore kansek lite kul om jag kommer in på en tävling och skriker höpphhöpp vid varge hinder xd haha inte för jag hade brytt mej men ändå. Min mamma kom sen och tittade lite på när vi hoppade och pratade med a-s om att jag ska hyra honom hela tiden nu. Så han kommer bli som MIN häst..:D:D
Ja men sen i alla fall så kom min pappa oxå, i sin JÄVLIGT fula bil. asså jag hatar den bilen. Den är ORANGE. och typ jätte ihopptryckt. men aja sen efter att vi hade ridigt klart så duschade vi hästarna. Asså Wille har utväklats något så ENORMT mycket sen jag började med honom. Med allt. Jag kommer så väl fösta gången jag såg Wille för fösta gången. De va den 2011-02-05. Jag minns så väll den lilla tjuriga wille som nästan bet mej i armen, nafsade mej i rumpan när jag skulle kratsa hovarn. Ja men sen red vi till hagen. lovisa red barbacka på ozo för fösta gången. Ja sen fixade vi stallet och smörjdesadlarna. ja sen plockade jag bort hindrena medans lovisa smäörjd klart sitt träns. Sen tittade vi lite på när sam sladade paddocken :P

Ja och sen har vi ju en dag till att skriva om ;)
I söndags va jag och lovisa i stallet igen. Vi hoppade lite igen. Men denna gången blev de 80-90. Willa AS MEGA duktig. Han vägrade några gånger men WHATEVER lixom alla hästar vägrar väll nångång, jag blir glad bara han hoppar sen.. :D
Ja sen så i slutet hoppade jag 90 hindret barbacka :D asså Jag slog mitt rekord :D 90 e de högsta jag hoppat med en häst så de är stort för mej. Kanske inte för alla ryttare som hoppar typ 130 men för mej en 14-åring med en 18 årig new forest som kankse ser dåligt på ett öga e de jävligt bra.. tycker jag och vet ni vad jag skiter i om någon tycker de e dåligt för jag e jävligt stolt över mej själv att jag bara vågade hoppa en 90 oxer. för några år sen vågade jag inte ens hoppa oxsrar och blev jätte nervös när jag bara skulle hoppa typ 60cm. Och Wille som knappt kunde hoppa 50-60 i vintras. Eller de kanska han kunde men han hade svårt för de och sen igår hoppade vi 90 cm. A jag är jävligt stolt över både mej och Wille !!!!!
Ja sen red vi till hagen igen :D
Kommer filmer senare tror jag ;)
HEJDOO nu har jag kramp i fingrarna!:P
'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!