lovshultsryttarna

Wille halt, Hoppning med Balo och Pärlis ♥

Tjenare
Ja i går va jag i stallet med louise, adam och rasmus. Ja dom hänge bara med för ja skojj. Ja men i alla fall så när vi kom till stallet hämtade jag Wille. Sen stod jag ute och bostade, fick lite hjälp av rasmus. Oväntat tyckte jag.
Men jag tror Wille gillade rasmus lite för han buffade lite på honom och sen va han jätte glad. Han brukar nästan alltid va jättesur på nya som han inte gillar. Hehe men sen så red vi upp till målenhagen. Red lite där. just de Louise red ju Balo oxå. så ja efter ett tag när vi hade ridigt lite och så så tänkte jag rida på andra sidan av hagen. Så ja jag galopperade iväg och när jag kom till gringen ungefär så hörde jag ett skrik och sen kom Balo skenade i full fart utan Louise. Så ja va bara att hoppa av och sen lede honom till louise igen. Men då fick jag rida honom i stället ett tag. Då va han jätte lungn. Ja sen byte vi igen så jag red wille och louise balo. Sen satt rasmus sig på wille och så red han. lärde han hur han skulle hålla osv. Sen så gick de tydligen inte så bra för louise och balo, han tramsade sig och så, så ja jag fick rida hem honom. Fick sällskap av Adam som fick öppna grinden och så fick han gå med svinto hem oxå för han satt på en stan i hagen.. Ja sen inne i stallet så fick balo mat och sen släppte vi ut honom. Sen gick vi och möte louise och ramus som hade börjat gå från hagen. Ja sen red adam hem på wille ett liten stund men då såg de ut som wille haltade så fick kolla mer på de sen när vi kom hem till stallet och ja han haltade. klockan va kankse 8 eller något när vi kom tillbaka. fast vi hade ju typ börjat rida vid 7 eller vad de va.. Ja vi hade de jätte stressigt för louise och jag skulle hinna med bussen för vi skulle till parkfestivalen. ja de va bara hem och fixa sig sen springa till bussen, ja vi missade nästan den, den åkte men den stannade sen så vi hann med. TUR


Rasmus, wille & balo ;)


Tjenare
Idag va jag och lovisa i stallet. Wille e ju halt så ja kunde ju inte rida. Men snälla ann-sofie frågade om jag ville rida balo, och ja de va länge sen jag gjorde de och han e rolig att rida så ja jag gjorde de. Först innan vi hämtade hästarna så satt vi upp några hinder. Sen hämtade vi dom och fixade dom osv. Sen körde jag lite dressyr i början sen så hoppade jag 60-70cm hinder, de hoppade han jätte bra. Balo va jätte duktig. han hoppar ju lite konstigt med de gör inget han e kul att hoppa med ändå. Ja men sen blev typ ozo halt så a-s långerade henne lite men de skev nog lovisa om lite förut. Men ja efter kanske 40 min slutade jag. Han va ganska svettig så svampade av honom. Ja sen skulle lovisa rida pärla i stället. Så tittade och tog kort på henne sen red jag pärla lite. Hon va jätte duktig. Hon e så liten när man sitter upp på henne hon ser mycket större ut från marken. Ja sen i slutet red jag lite barbacka på henne.. Sen gick vi in med henne, släppte ut balo och ozo, fixade stallet och sen åkte vi hem.
imorrgon blir de ponnyridning vid standagården med pärla och balo.. hehe ingen kommer säker våga rida balo.. Hehe men visst han e stor men han är supersnäll.. Men nu ska jag dra ses ;)
P.S kommer en film från idag lite senare när vi hoppar pärla ;)
HEJDOOOOO !!!!!!!!



KRAAAMMMMAAAARRR ////

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!