lovshultsryttarna

2 hoppträningar

Hej !
Hopptränade Ozo och Pärla i onsdags.
Ann-Sofie hade en "hopplektion" för mej och Ozo. Hon visade vad hon hade lärt sej från en tränare. Jag tyckte hon förklarade jätte bra och Ozo verkade gilla när jag gjorde som Ann-Sofie sa.
Mot hindret vill Ozo bjuda. Alltså ska jag inte försöka hålla in henne så mycket som vi gjorde förut. Hon vill ha utrymme och det är helt enkelt så hon vill göra. Det kan gå lite snabbt ibland. Men annars tycker jag hon var super och lyssnade och gjorde som jag sa.
Hon kändes även mycket lugnare mot hindret. Inte alls lika stressad som när jag höll in henne.
Nästa lördag ska jag förmodligen hoppa för samma tränare som Ann-Sofie hoppade hos. Hoppas tränaren kan hjälpa mej att kontrollera henne bättre.
Var klar ungefär kl.19 med henne.
Då hoppade jag pärlis i padocken. Hon var VÄLDIGT busig .. Bockade några gånger super högt ..haha. Måste sett jätte roligt ut.
Jag hoppade samma hinder som med Ozo. Räcket låg på 50cm. Hon vägrade några gånger men när hon hoppade vägrade hon ingen gång sen. I slutet tog jag av sadeln en stund. Busig kan man säga att hon blev då. Bockade super mycket i galoppen så jag satt och studsade på henne xD
Och jag var ju bara tvungen att ta det lilla krysset... Det klarade jag utan att trilla av.
Är nöjd med båda hoppassen.
Imorgon rider jag Ozo. Får se vart jag rider.
Bye
/ Lovisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!