lovshultsryttarna

Bommar...

Hej .
Igår tränade jag för en hopptränare. Denna gången hoppade jag inte särsklilt mycket. Jag började med att värma upp på en volt. Pernilla lärde mej hur jag ska få henne i form utan att köra med brett lågt. Fick lite ont i armarna, annars var det väll bra.
Sedan fick jag trava över några bommar göra halt så fort jag kom över och trava över nästa som låg nära. Det tyckte jag vi gjorde bra tillsammans och Ozo lyssnade.
Sedan hoppade jag ett litet hinder med en bom innan. Då blev Ozo taggad!
Jag skulle stanna efter 2 gallopp steg men Ozo lyssnade inte alls ! Hon bara gjorde som hon ville så jag fick svänga in på en jätte liten volt för att få henne att stanna. Pernilla tyckte inte att vi skulle gå vidare när hon var så.
Jag tyckte träningen gick bra förutom när hon inte lyssnade vid hindret. Det var väll lite tråkigt att hon blev så och att jag inte fick hoppa så mycket.. Men hon MÅSTE lära sej !!
Varje träning i padocken jag ska göra tyckte Pernilla att jag skulle ha 2 bommar med ganska långt avstånd och gallopera över första , stanna och galloppera över andra.
Detta ska gå innan hoppningen !
Hörs senare !

/ Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!