lovshultsryttarna

Börjar bli irriterad....

Hej
Idag som jag skrev tidigare skulle jag, louise och maja upp idag
vi red uppe på ängen och ja.. finns de inget snällt att säga, säg ingenting !
Så ja de finns inget roligt att berätta egentligen kan säga att jag börjar irritera mej jävligt mke på att wille inte kan stå still, utan går iväg hela ***** tiden !
Ja och idag skulle han ju självklart vissa sig extra cool.
Som när jag skulle hämta en pinne som vi skulla göra ett litet hinder av så gick han upp i skogen..
Sen skulle jag sätta upp hindrat när wille råkade riva för han orkade inte lyfta tillräkligt på benen så gick han iväg och ja följde efter, jag ökade takten och wille började trav iväg sen helt plåtligt sparkade han mot mej den jävlen. Va typ en halv meter i från attt få en hästhov i ansiktet. Och då blev jag förbannad så då va de inte att leka med mej längre. Va skit sur&rädd..
A sen blev de bara hårdträning och jag ställde mer krav på honom.. Och då va han minsan inte lika kaxig längre. Sen orkade jag inte mer, tappade helt lusten att rida när jag försökte ställa honom i ena varvet och han bara gick runt i cirklar,  han gör de superbra i ena varvet men i andra blir han som en stel pinne.. Ja så vi red hem men jag ville jobba lite till tänkte inte ge upp så lätt så jag och Maja red bort till lilla galoppvägen. Där övade jag på sammlad galopp och att han skulle lyssna på mej. Han har mämligen fått försig att alltid skena på vägen tillbaka. Okej inte konstigt vi brukar alltid göra de, men han lyssnade inte på mej när jag ville sammla honom. Han började nästan kännas lite som ozo, bara stiker iväg med bettet fastkilat mellan tänderna och lyssnar inte alls.
Fast ozo är mke lättere att stanna tror jag, wille va EXTREMT jobbig idag..!!
Men de gick bättre i slutet..
ja imon blir de stallet igen. och då ska jag nog rida i paddoken eller om de blir uteritt vet jag inte än, men tja så länge !

en gammal bild sen förra året.. 
//KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!