lovshultsryttarna

Pigg ponny i skogen !

Hejsan !
Idag åkte jag Karin och Maja upp till stallet. Red en sväng på stora galopprundan med Wille, Pärla och Balo. Var länge sedan vi red ut och Pärla var hur pigg som helst. Ville bara ruscha iväg och ville inte lyssna på mej , men glad var hon iallafall för att få komma ut lite i skogen. Hon bockade några gånger men annars gick det bra.
Jag satt på henne och försökte få henne att lugna sej. Tyckte synd om henne eftersom jag drog så mycket i tyglarna , men vad ska man göra ? Testade även knepen jag har på Ozo genom att hålla skänklarna nära hennes kropp hela tiden istället det gick bättre men hon var ändå lite för pigg.

Senare kom även en tjej som heter Wilma som kanske ska börja sköta Safira. Såg bra ut och jag tyckte som passade bra tillsammans. Hoppas hon vill fortsätta rida henne eftersom hon verkligen behöver nån som kan ta hand om henne. Hon är så fin :)

Ska till ridhuset på tisdag med Ozo ! Är jätte taggad på att rida henne igen var ett tag sen :D
/ Lovisa

Kommentarer
Postat av: Emma

ett tips litet tips bara :) styr hästen på en liten volt istället för att dra bakåt, då måste den stanna automatiskt :)

2012-02-13 » 17:17:17 URL: http://emmaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!