lovshultsryttarna

2 uteritter med taggade hästar :D

Godkväll!
Idag åkte jag och Maja upp till stallet efter skolan. Vi försökte först rida i padocken men jag kände att Ozo halkade när hon gick. Testade även trav och det gick inte heller . Så vi bestämde oss för att rida lilla galopp rundan några sträckor. Vi travade först dit och tillbaka. Sedan tog jag en i galopp och Maja kom efter. Både Balo och Ozo var pigga. Sedan travade vi och skrittade tillbaka och tog sedan en galopp till. Då var båda hästarna lugnare. Ozo var super duktig !
Sedan kom Louise till stallet. Då hämtade vi in Tina och Wille. Vi försökte få in Pärla men hon kickade mot oss och sprang mot oss med örona slickade bakåt. Den ponnyn var enormt sur idag ! Hon blir så sur när hon inte har varit igång och det har hon inte varit denna veckan.
Senare fick Sam hämta henne. Hon kickade mot honom och sedan fick han tag henne. Efter dom hade verkat hovarna på alla tränsade i dom och red ut med en pannlampa. Pärla var enromt taggad! Hon har ALDRIG varit så pigg. Hon trippade hela tiden bockade försökte sticka med mej osv.. HAHA busponny om något. Höll på att trilla av hon blev rädd för en gran och hoppade åt sidan och vi red ju barbacka med . Men jag höll mej kvar.

Ozo innan ridningen. Nya schabraket med såklart!!! Är fett nöjd att jag köpte det även att det var så dyrt!
Nu måste jag gå och lägga mej. Är sjuuukt trött !
Seeeee yooooouu later .
/ Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!