lovshultsryttarna

2011..


..är över . Massa minnen och upplevelser man aldrig glömmer.
Jag träffade Pärla den 27/5 det har varit vi två sedan dess.


Hon har gett mej jätte mycket självförtroende inom ridningen.
"Det går om man bara vill" Var vårt motto .
När jag red Pärla första gången ville hon inte gå framåt och hon
kunde/ville inte gå över en liten bom som låg på marken !

Vi har utvecklats så himla mycket tillsammans , med motgångar
men ändån mest framgångar . Vi har alltid så kul tillsammans.


Detta hade vi som mål hela tiden , att hoppa 60cm .
Blev så himla glad och stolt över att jag Lovisa som har kämpat med
denna shetlandsponnyn för att hon skulle hoppa detta , klarade det!
Nohm nohm på den känslan (y)

Jag red Ozo första gången sommaren den 10 augusti .

Jag blev så himla glad att få rida den underbara och fina hästen .
Jag hade kollat på henne innan i hagen och tänkt " Wow vilken vacker häst ! Tänk om man fick rida henne någon gång ! " Och jag gjorde det. Ann-Sofie hjälpte mej dom första gångerna och jag fattade ganska
snabbt vad hon menade och hur jag skulle få ner hennes huvud. Men det svåra
var att göra det . Men det gick bättre och bättre , har fortfarande inte
lärt mej precis hur man gör . Men jag gör så gott det går.

Vi hoppade mer på träningarna och vi lärde känna varann mer.
Jag kunde kontrollera henne när det var hoppning och allt gick bra.
Vi hade hoppat mycket 80cm hinder . Tillslut bestämde vi oss för att hoppa
ett 95cm hinder . Och vi klarade de !

Ozo är den hästen jag har hoppat högst med och verkligen lärt mej mycket på.
Eftersom hon är en ganska svår och pigg häst måste det
kräva mycket av ryttaren. Såklart rider jag fortfarande inte så "perfekt"
på Ozo som Ann-Sofie gör. Men jag är stolt för det jag oh Ozo har upplevt
2011. Hon var tex. den första hästen som stegrade med mej xD

Älskar er fina <3


2012 kommer bli grymt!
Ett nytt år och nya tag . Kommer komma ut på klubbtävlingar med Ozo .
Det är vårt nästa mål ! Målet med Pärla är att hoppa en bana i 60cm .
Ville bara säga ett stort tack till Ann-Sofie, Sam , Isak och Ebba att
jag får vara hos er och utvecklas med era underbara hästar !

2012 är här , vad säger ni ... NU KÖR VI !



Lovisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!