lovshultsryttarna

29/10- 11 platina gull!

första gången på platinas rygg, första känslan av sakand lycka!

dagen jag fick ett sms av annsofie om jag fortfarande att lusten att komma tbx,
ohja , tänkte jag! detta är ngt jag längtat efter.
jag följde med karin upp till stallet och ja jag kollade på henne oh lovisa när jag red.
så kommer annsofie och fråga om jag vill rida tina om jag orkade , jag va sjuk den dagen!
men jag tog och hämtade tina, första gången jag hämtade henne gick allt så bra , sjukt bra!
jag hoppade upp och red. de enda man kunde vara att skritta och göra halter och trava hennes slängtrav , saknar den lite hehe ;)
nä men huvudet va uppe i värdret , hon kämpade eeemot! men jag gav inte upp , jag tänkte först ' denna häst är omölig' men ingen häst är de , INGEN OKEJ?!


föööörsta gången jag fick galopp på tina hehe
jag minns de asväl när jag bestämde mig för att får tina i galopp , hur nervös jag va för hon skulle tappa balansen och trilla men jag bestämde mig för tina och jag skulle klara de!
jag tog racksträckan för karin sa att de va lättare och fatta galopp i volt så tänkte att jag kommer i trav och svänger in på en volt så skulle de nog gå!
tina och jag fick upp så jävla fart minns jag , men jag tryckte till med skenklarna och visade att de är fan lättare och galoppera tina och hon fattade galopp! FATTA ATT JAG VA GLAD LR?! :D
jag kunde inte sluta le haha :D
hehe andra gången jag fick ner henne på tygel!

bilden är på mig och tina andra gången jag fick ner henne på tygel och första gången när jag fick ner henne på tygel av tack världens bästa karin så hoppade jag av glädje och kunde inte hålla käften , tro mig fråga karin ;)
BTW 2012-01-14 SKA DE STÅ , KAN INTE FATTA ATT DE ÄR NYTT ÅR HEHE ;)
första olyckan med tina!

första gången de hände ngt allvarligt men ändå inte farligt!
första gången för mig , vet ej för tina men tror de!
vi red på is , tina halkade och la sig ner och de blev allmänt kaos!
men ingen av oss två blev skada iaf , TUR DE!
tina ägs nu av ann- sofie rydh!
FATTA ATT TINA HAR DE BRA , NU ÄR DE BARA MIN OCH MAMMAS TID OH TÄNKA SÅÅÅÅÅÅ KANSKE TINA MIN ÄR SNART YEYEYEYEYYE :DDDDDDDD
när jag gick med tina idag så såg jag ngt , den hästen följde bara mig lyssnade bara på mig!
hon snurrade runt när jag snurrade , hon travade när jag sprang!
hon lyssnade på mig i boxen när jag ropade hennes namn.
vi är som gjorda för varandra höhihi
fattar ni nu hur mkt tina betyder för mig ?
utan henne är jag ingenting!
3 månader har vi klarat och nått så mkt mål tsm!
jag älskar henne & TACK annsofie för jag fick möta mig på denna underbara häst!
vissa bilder är från en awesome bloggerska annsofie checka in vetja! klicka på namnet!
/ louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!