lovshultsryttarna

Duktig Ozo och nöjd Lovisa

Hejsan , igår kom vi till ridhuset runt 20.00. Wille hade bråkat och ville inte gå på transporten , men vi fick på han tillssist.
I ridhuset satt Ann-Sofie upp en studs med 2 galopp språng mella 2 hinder och galoppbommar med en upphöjd bom. Ozo var ganska lugn i början. Första galoppen började jag med att galoppera i fältsits på långsidorna i båda varven och verkligen få henne att galoppera på. Sedan ta tillbaka henne i lugn galopp igen . Jag tyckte det funkade bra och hon lyssnade super. Gallopbommarna klarar hon som ingenting.
Körde studsen när det var som lägst och då var hon lugn . Sedan höjde vi lite och då ville hon gasa på ännu mer. Så jag kom mot hindret i trav och sedan gjorde jag en volt innan så hennes tankar med att sticka släppte och hon hoppade lugnt och fint. Efter hindret vill hon gärna sticka iväg så då måste jag göra en halt så fort jag kan. Det går hyffsat men det blir bättre och bättre. Vi höjde även en gång till och det gick också bra .
OZo var verkligen svettig efter de ridpsset ! :O

/ Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!