lovshultsryttarna

..

Hej, nu va det ett tag sen man fick skriva av sig. Men i tisdags va jag i stallet, vi red i hagen. Vi red kanske i 20-30 min bara för de va sviiiinnn kallt !! Frös supermke och hade ingen lust alls att rida, men ja ett trav och skrittpass fick de i alla fall bli. Sen han jag tyvär inte med stallet mer i veckan.. får dåligt samvete att jag inte hinner åka upp.. De är så jobbigt att rida nu när de är hårt i paddocken och sen blir de mörkt snabbt, så jag kan inte rida ut, men aja SKA skärpa mej. Aja i alla fall så va jag och lovisa i stallet igår, och de fick bli en uteritt. Vi testade att rida i paddocken, men de va som att rida på cement..
Så vi red ut. Vi tog storagalopprundan... Och när vi skulle svänga in på en väg vägrade hästarna totalt att gå in. Dom skulle ju inte gå in där.. Ozo började fjanta sig och då gjorde ju wille de oxå.. men jag fick fram honom efter ett tags tjaffs, sen stanna och backa in i diken och höll på att slå ihjäl sig.. Haha han gick ner i diket sen så stegrade han upp.. xD
Ja sen fick vi fram dom.. Sen när vi skulle rida tillbaka fick jag ta taggade ozo.. Hon va verkligen SUPERTAGGAD.. jobbigt. När vi skulle galoppera ville hon bara rucha.. Ja men jag fick stan på henne i alla fall, sen så när vi nästan va tillbaka där dom hade fjantat sig och vi galopperade och ozo hade jättelugn och fin galopp kommer de ju en och cyklade, jag försöker stanna men ozo drog ner huvet och stack iväg.. Ja men fick stann på henne även då.. Fast hade skit ont i fingrarna..
Sen red vi en sväng runt karlshammar.. Vi testade att rida in på en ny väg, men den va jätteskum.. så vi red tillbaka :P Sen när vi va hemma fixade vi stallet sen åkte vi hem. Just nu sitter jag och väntar på att lovisa ska komma hem från fotbollsträningen..
Idag ska jag nog rida ut igen.. eller.. hmm... får se vad jag gör :P
Ses sen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!