lovshultsryttarna

min hästhistoria.

2001-2009

i sju år red jag på ridskolan , visst de va kul! 
jag kom alltid dit , fick de jobbigaste hästen men fick alltide ett stöttande svara av min lärare :) 
men sen kände jag och mamma att de var onödiga pengar :p

2009

fick jag min första egna foderhäst , jag minns alla månader med den hästen! :) 
men hästen blev för gamal och jag ville utvecklas mer.
men tack vare jacky som hästen hette så har jag nog inget bra självförtroende!
så jag vill tacka familjen sandvall :D

2010

fortsatte min historia.
jag började sköta litla , en islandshäst.
jag hade henne en månad men den hästen va otrolig :D
de fanns en annan häst där som jag fick rida ist. så jag fick åka på kurs med den hästen och hon jag red för sa ' du och hästen känner varandra väl' men visst hade ridit den hästen en gång innan ;p
men sen gick jag vidare , tog en pause med hästar.

2011

så följde jag med karin till stallet 12/2 och red balo. den hästen! blev klart kär dirr , även att han stack upp med mig i ett berg och skenade iväg med mig första gången :p 
haha jag minns första gången han skenade i väg med mig och vad jag tänkte 'omg omg jag kommer dö , fyfan vad pinsamt' men som tur brydde sig inte ann-sofie om de utan försökte få stann på ozo :D
men efter andra gången jag red balo så flög jag av på isen skadade höften och de får iväg på västervik :D
sen va jag tbx på banan efter 2 veckor vilat!
jaag red ut med karin men nu var jag mer försikgt men de kom dagen jag flög av balo igen hehe.
jag har fått detta av balo:
- värsta lårkakan
- foten skadad
- höften skadad
- ryggen skadad
- osv
sommaren fick karin och jag hyra balo och wille.
men jag fortsätt att rida balo.
som alla vet att jag slutade ett tag men va tbx på banan igen sen :D
29/10 började jag sköta tina och de va en dag jag aldrig kommer förlora. kommer aldrig släppa den hästen!

nu är de 2012.

fick veta idag att ann-sofie att har tänkt att hyra ut lr sälja tina!

och jag gick dirr till mamma och sa ' du och jag ska köpa tina'

hon tänkte lite och sen gick hon med på de. nu är de bara lite tänk till migigigi :D


/ loooooooooooooooooooouise



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

:D Så kul det känns att kunna hjälpa till med ngt stort;)Kram till dig

2012-01-07 » 21:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!