lovshultsryttarna

Superduktig hästar !

Tja
Idag red jag, lovisa och maja ut. Vi red barbacka.
Maja och jag red två på wille och lovisa på pärla.
De gick super, wille brydde sig inte om att vi satt två där uppe. Vi tog den ''nya'' rundan runt målen.
Maja hoppade av när vi skulle galoppera. Och sen när vi hade kommit en bit så blev typ pärla rädd och skyggade och lovisa trillade av. Jag va inte alls lång bakom och va nära på att rida över lovisa och jag trillade nästan av. Men jag lyckades hålla mej kvar ! Men jag fick ändå hoppa av och hjälpa lovisa och hämta pärla som hade gått iväg en bit och trasslat in sig i tyglarna, men sen hoppade lovisa upp, men för mej tog de ett tag att hoppa upp för wille ville inte stå still och jag orkade inte. Lovisa red och möte maja medans jag försökte ta mej upp och sen kom jag upp men så fort jag satte mej bra började wille galoppera åt de håll maja va , fick knappt stan på honom när vi kom ram till lovisa och maja, sen hoppade maja upp igen och vi kunde rida vidare. Men fick Maja åka med i en galopp men då åkte vi nästan av men lyckade hålla oss kvar. De är ganska svårt att hålla balansen för två stycken. Men de gick. Sen fick hon känna på en redig lungt och sammlad wille galopp :)
Superkul :P

Ja sen när vi kom hem och hade fixat hästarna och så hämtade Maja tintin. Och då tyckta lovisa att jag skulle rida henne så ja de fick bli ett litet pass med henne :)
Hon har blivigt skit duktig. Hon går ner på tygel, kan galoppera i båda varven :D
Är super stolt över henne. Visst hon småstegrade två gånger, och backade och tjaffsade lite men hon är ju fortfarande unghäst osv.. Men hon kan bli en så himmla duktig häst, jag ser något stort i henne. Om man bara ger henne den kärlek och den motionen hon behöver kommer om bli en sååå jävla härlig häst.
Är KÄR i den hästen. Hade vellet ha henne, men jag har ju min älskade willeboy. och så skulle jag ALDRIG hinna de igen när skolan börjar.. :/de är synd. Och df vill jag att hon ska hamna i en familj som har tid för henne. Som INTE bara låter henne gå i en hage och aldrig kollar till henne. DE är djurplågeri !En 5årig påbörjad inriden häst som bara glöms bort, de är fan skamligt tycker jag. Fattar inte vad Anton håller på md. Ser jag honom så kommer jag utan tvekan gå fram och fråga honom vafan han håller på md !!
Ursäkta mina fula ord men blir så arg. Plus att han lurade A-s och Sam till att få ha dom där !
Asså jag fattar inte !?
A men skit i de nu..var va jag?
Just de.. Ja sen efter jag ridigt och så så fixade vi hö, mat + stallet. Sen promenerade vi hem :)
Imon ska vi upp vid 1 och då vet jag inte vad vi ska göra :p
De för vi se imon..
Såå hejdå

Tror lovisa kommer ladda upp nya bilder ;)
// KARIN

Kommentarer
Postat av: Maja

Hästarna var verkeligen duktiga:)Det får vi göraq om:)

Kram kram

2012-01-02 » 19:57:56
Postat av: Ann-Sofie

:D Ni är galna.....för mig får du vara hur ful i munnen hur mkt som helst när det gäller honom! Vi förstår inte heller vad han styr med?? Vi var väl lite väl naiva som trodde på vad han sa......:O Men vi ska absolut ordna det så Tintin får det bra framöver. Vi kommer ställa väldigt stora krav på denna ngn som som ev vill köpa henne när vi ordnat med allt. Hon kommer att vara kvar hos oss till sommaren:)Har förstått att du gillar henne, Karin;) För oss får du rida henne så mkt du vill tills dess. Det är bara du som vet hur mkt tid du vill lägga ner på Pållarna:) Kram till dig Karin ;)

2012-01-02 » 20:46:12
Postat av: Maja

Du jag längtar tills du träffar honom,han kommer antagligen blis stum som en mus.Eller så kaxar han upp sig ännu mer.Men då kan vi andra tjejer koma till hjälp,och så visar vi vad vi går för.Vi ses sen idag:)Kram kram allihopa:)

2012-01-03 » 10:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!