lovshultsryttarna

Ridhuset med willeboy !<3

Tjanare :)
Som lovisa berättade var vi i ridhuset igår :)
De va superkul och wille va jätteduktig. Övade öka och korta i alla gångarter. Kunde få wille att trava riktigt riktigt långsamt. Och även i galoppen kunde han få en jättefin och sammlad galopp. övade lite på form och börjning :)
Han är så duktig, men måste öva mer på lita saker känner jag ;P
Sen övade jag lite på att fatta galopp på raktspår och även försökta ha lugnt trav innan fattningarna.. De gick sådär.. Men de är en grej jag ska öva mke på. Men de är så svårt att träna hemma i paddocken. Vill åka till ridhuset lite oftare och träna riktiga pass. Men ja vi hoppade ju lite oxå, se va superkul :)
Wille va jätteduktig va bara jag som sabbade allt.  mest när de inte va så högt. Men när vi började höja och de blev högre blev de några riktigt fina hopp :D
Är stolt över min willekille :D
Men sen när lovisa, jag och wille väntade på a-s som va och lämnade ozo körde jag lite frihetsdressyr med wille. typ att han skulle följa efter mej, komma till mej osv.. Ja sen rullade han sig två gånger xd
Men de fick han för mej.. men fleece täcket va inte så rent efter :P
Ja sen när a-s kommit och vi skulle lasta honm tog de en halv timme innan vi fick på honom..
DE VA JOBBIGT !
Ja känner mej helt slut idag efter gårdagen.. Sen kom vi tilll stallet vid typ 11 och jag va hemma halv 12...Och då skulle jag duscha och äta ngt oxå. somnade typ vid 1 :P
Men ja hellre komma hem försent än att rida i paddocken xP


Ja sen idag så va jag i stallet med Maja :)
Vi red lite i den hårda paddocken. Ja han travade och galopoperade lite konstigt tror de va lite halv oxå men de gick.. Men vill ha ett ridhus som man kan rida i.. :(
Hatar när de är hårt i paddocken. Man kan inte rida. Man kan inte rida där för där är de ju hårt och man kan inte rida ut för då är de mörkt.. Men aja nu ska jag käka en macka sen lägga mej och slappa ;)
Hejdå så länge <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!